Wij plaatsen cookies om deze website naar behoren te laten functioneren, campagnes op jouw voorkeuren af te stemmen en de website te analyseren.
Terug
Van afstudeerder naar projectcoördinator
We stellen je graag voor aan Anne. Eerder dit jaar studeerde ze succesvol bij ons af. Inmiddels is ze in dienst bij DEGA als projectcoördinator. Benieuwd naar haar afstudeeronderzoek en haar huidige functie? Ze deelt graag haar ervaringen.
Hoe het begon
Anne studeerde Technische Bedrijfskunde aan het Saxion in Deventer. De keuze voor deze studie kwam echter niet vanzelf. "Na de havo wist ik niet meteen wat ik wilde," vertelt ze. Open dagen, meelopen met studenten en het verkennen van verschillende studies hielpen haar bij het maken van de keuze. Technische bedrijfskunde is uiteindelijk de studie geworden die ze heeft gevolgd omdat deze studie erg praktijkgericht is. “Binnen de opleiding heb ik vier stages gedaan, erg waardevol en leerzaam”.
Maar vertel. Hoe ben je bij Dega terecht gekomen?
“Via mijn vader, Wim, kwam ik in contact met Herman en Karin. Mijn vader werkt bij Dostal, een van de zusterbedrijven van Dega. Ik was op zoek naar een afstudeeropdracht en na een gesprek met Herman en Karin kwamen we samen tot een mooie opdracht: optimalisatie binnen Dega.”
Hoe is het voor jou dat zowel je vader als je broer bij ons werken? “Ik merk er eigenlijk niet veel van. Mijn vader werkt op een andere locatie en mijn broer is als freesmachinist elke keer op een ander project. We komen elkaar dus eigenlijk niet tegen op het werk”. Bespreken jullie werk thuis aan de keukentafel? “Dat valt mee, maar natuurlijk deel ik graag wat ik allemaal leer en doe. Ik heb een ander soort functie dan mijn vader en broer dus we hebben onze eigen verhalen en ervaringen op het werk”.
Wat heb je onderzocht tijdens het afstuderen bij Dega?
“Ik richtte me op een concreet onderdeel binnen Dega: het verhuren van materialen, waarbij de verwachting was dat niet alle borden na verhuur terugkwamen. Mijn opdracht was het verhuurproces zo in te richten dat alles weer correct werd teruggegeven. ” Dat is een hele uitdaging. Hoe heb je dat gedaan? “Ik bracht het hele proces in kaart en werkte aan de optimalisatie van het registratiesysteem. Uiteindelijk heb ik samen met een collega een digitaal, interactief ontwerp gemaakt met behulp van een GIS-app. Hiermee kunnen we het terugkomproces verbeteren.
En het mooiste? De uitkomsten van haar onderzoek worden nu daadwerkelijk doorgevoerd binnen Dega. "Het voelt goed om te zien dat mijn werk echt impact heeft. We zijn nu bezig met het digitaliseren van de processen binnen de wegmarkering. En deze gaan we dan testen zodat we nog efficiënter kunnen werken”.
En nu ben je bij ons in dienst. Hoe bevalt dat?
“Ik ben sinds juni werkzaam en dat bevalt goed.” In mijn rol houd ik me bezig met allerlei projecten, waarbij ik telkens op zoek ga naar manieren om processen te verbeteren.” Dat klinkt uitdagend. En waarom wil je dit juist bij Dega doen? “Het leuke aan werken bij Dega vind ik vooral de gemoedelijke werksfeer. Het is een klein, maar fijn bedrijf, waar ik met mijn advies en werkzaamheden echt een verschil kan maken. De behoefte aan verandering en optimalisatie binnen het bedrijf motiveert me enorm. Je ziet direct de impact van de veranderingen die we doorvoeren, en dat maakt mijn werk zo waardevol.”
Wil je net als Anne bijdragen aan het optimaliseren van onze bedrijfsprocessen? We gaan graag met je in gesprek!